Wednesday, January 12, 2011

Anak kedua kami Ahmad Aqeel Ihtisyam..

Mengandung Anak Ke2 tidak seteruk anak yg pertama tau....keluar tanda (darah) seminggu awal dr jangkaan...trs dihantar ke klinik n pembukaan jln br 2cm...trs dhantar ke hospital besar kemaman...4hr bermalam di hospital krn pembukaan jln still lg sama...hr yg terakhir adalah yg amat sakit pernah aku alami..kontraksi makin kuat trasa...tp pembukaan jln msh lagi sama...slps tu aku tkt utk check jln lg coz prosesnya yg tidak selesa bgku...bermacam2 cara suami ku membantuku..bukan setakat suami malahan smuaa keluarga geng2 yg sepenyakit dgnku membantu dgn memberi pelbagai air selusuh..tp still tidak berjaya..last skali ada makcik yg bgtau satu jenis selusuh yg blh membantu sekiranya aku inginla...tp tidak selesa bg suami ku utk lakukannya..hehehhe..aku org yg ke2 last yg msh tak bersalin lg...smua yg bersalin ketika tu mendapat baby girl..ceria tau keaadaan mereka...sakit ku makin teruk..suami ku datang dgn membawa sebotol air mineral utk ku minum..aku minum sambil suamiku mengosok belakang ku...slps itu sakitku sudah tak tertahan...rasanya baby dah nak kuar..tp ku tahan lg...area jam 11 mlm aku dah tak mampu tahan trs di suruh check jalan....dan katanya jln dah bukak 6 cm..aku trs dibawa ke labour room.sampainya aku di sana ,ketubanku dipecahkan...dan aku disuruh tinggal di bilik tu menunggu sehingga 9-10cm bukaan jlnnyer..suami ku mengamuk kat luar bilik krn aku tak benarkan msk..bukannyer apa..nanti aku nangis bl tgk suamiku..jam 11.30 slamat la lahirkan anakku yg comel seberat 3.28....boy..aku trs menyusukannya..trasa hiba sgt krn yg sulong tak sempat nak susukan slps bersalin krn diambil trs utk dirawat krn jangkitan kuman....apa2 bersyukur krn slamat menjadi ibu kpd 2org hero...

No comments:

Post a Comment